Sabtu, 24 September 2016

Tangga Lagu POP Indonesia September 2016

Lagenda penyanyi dan komposer Mexico Alberto Aguilera Valadez, yang digelarkan oleh berjuta-juta peminat Juan Gabriel, meninggal dunia Ahad berhampiran bandar Los Angeles. Beliau meninggal dunia pada usia 66 tahun. Butir-butir mengenai kematiannya tidak boleh dengan Tangga Lagu POP Indonesia serta-merta disahkan, tetapi menurut wartawan Mexico Joaquin Lopez Doriga, artis itu berkata meninggal dunia akibat serangan jantung, hanya jam selepas muncul dalam persembahan dengan Tiket habis dijual di Los Angeles.

Pada tahun 1990, beliau menjadi penyanyi pop pertama untuk melaksanakan di dalam bangunan Palace of Fine Arts di Bandar Raya Mexico, yang sebelum ini dikhaskan hanya untuk persembahan muzik klasik. Sebagai seorang penyanyi ballad menyanyi lagu-lagu cinta dan patah hati, Juan Gabriel menjual album lebih daripada 100 juta seluruh Amerika Latin, Sepanyol dan Amerika Syarikat dalam Bahasa Sepanyol.
Tangga Lagu POP Indonesia September 2016
Utopia - Takkan Abadi
The Overtunes - Sayap Pelindungmu
Once - Simphony Yang Indah
Chrisye - Menjadi Seperti Yang Kau Minta
Novi Ayla - Cintai Aku Karena Allah
Celine Dion - The Power Of Love
Dewa - Risalah Hati
Samsons - Kenangan Terindah
Stinky - Mungkinkah
Armada - Katakan Sejujurnya
Jamrud - Pelangi Di Matamu
Siti Nurhaliza ft Cakra Khan - Seluruh Cinta
Seventeen - Selalu Mengalah
Kerispatih - Demi Cinta
DMassiv - Esok Kan Bahagia feat Ariel Giring Momo

Kemudian minggu ini sekumpulan WartaSolo akan kembali maklumat tajuk lagu semasa yang Lagu Indonesia lazat Cina didengar, yang kini melanda dan memasuki pangkat Carta popular Bahasa mandarin cpop yang paling utama di bulan ini. Bahasa Cina dan Bahasa mandarin ini juga sangat terkenal dengan drama nuanced daripada siri filem kungfu, Romantik seram.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar