Sabtu, 24 September 2016

Resep Membuat Bakso Sapi

Seterusnya kemudian masukkan bahan-bahan seperti bawang putih, menggoreng, goreng bawang, putih telur, garam dan baki ais kiub. Sekali lagi sehingga halus cincang. Seterusnya menambah Cucian tepung sagu dan soda kuih/baking powder. Selepas itu teruskan mengisar dalam adunan Bebola daging kepada keputusan yang diperolehi dalam bentuk pes dan perlahan-lahan. Kini sudah tiba masanya untuk memasak.

Bagaimana untuk rebus air yang digunakan untuk memasak dalam Bebola daging yang telah dibentuk bulat, cuba rebus dengan air yang agak banyak. Jika di dalam resipi asal, selepas mendidih api dipadam atau Resep Bakso Sapi dipasang haba yang rendah sahaja. Tetapi jika saya pengalaman jadi itu kurang daripada sempurna campuran, jadi saya akan kepada cahaya api besar. Hanya jika api dikurangkan boleh lebih baik keputusan.

Bagaimana untuk membentuk Bebola daging yang begitu sepanjang: bagaimana, pewarna yang digunakan untuk sendoknya dalam air sejuk dan kemudian merebut doh adalah agak banyak dan memasukkannya ke dalam kelapa di tangan. Maka, sehingga doh datang ke dalam riba (dilubang yang terbentuk antara ibu jari dan jari telunjuk begitu). Kemudian ambil doh datang keluar Bebola daging yang menggunakan sudu yang juga direndam dalam air ais. Tinggal dimasukkan ke dalam air panas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar